Husté a vytrvalé sněžení. Tak vypadalo prakticky celé dopoledne ve Zlíně a okolí. Technické služby Zlín, které se starají především o místní komunikace, nasadily veškerou dostupnou techniku, řada strojů vyrazila preventivně solit ještě před avizovanými srážkami, tedy před pátou ráno. Většinu komunikací se tak podařilo po celou dobu udržet sjízdných, byť s nutnou opatrností. Provoz MHD nemusel být ani přes intenzivní sněžení přerušen.
„Od brzkých ranních hodin máme v terénu vše, co je k dispozici. Tedy šest velkých sypačů na silnice a osm menších, určených převážně k údržbě chodníků a dalších ploch. Ručnímu úklidu sněhu ze zastávek a chodníků se věnuje 25 našich pracovníků, které doplňuje dalších 30 externích,“ popisuje první větší zásah aktuálního zimního období ředitel Technických služeb Zlín Jakub Černoch.
Díky preventivnímu nasolení a okamžitému zásahu s veškerou technikou se podařilo i po dobu hustého sněžení udržet většinu komunikací v prioritním prvním pořadí sjízdných. „Tyto silnice, kterých je celkem 45 kilometrů, bylo nutné pluhovat a ošetřovat během dopoledne opakovaně. Teprve potom mohla být technika přesunuta i na komunikace a plochy v druhém a třetím pořadí.“ vysvětluje zlínský radní pro dopravu Michal Čížek s tím, že práce na odstraňování sněhu budou pokračovat s maximálním nasazením po celý den.
Komunikace a chodníky jsou rozděleny do čtyř kategorií podle priority. Ty nejdůležitější úseky musí být v pořádku do čtyř hodin, v druhém do 12 a ve třetím do 48 hodin. U těch ve čtvrté kategorii se následky sněžení odstraňují až to situace dovolí.
Technické služby Zlín se v zimním období, trvajícím od začátku listopadu do konce března, starají o 265 kilometrů místních komunikací a 164 kilometrů chodníků a cyklostezek. Kromě toho musejí udržovat v pořádku točny MHD, přechody či parkovací plochy. Technické služby Zlín mají naskladněny i zásoby posypových materiálů. Konkrétně jde mimo jiné o 800 tun soli, 300 krychlových metrů směsi soli s pískem a dalších 100 krychlových metrů písku.